Open top menu
Monday, April 28, 2014

Semakin meningkat usia, semakin kurang daya ingatan. Ini tak dapat dinafikan lagi. Sebab tu makin tua makin lupa. Ibu hamil juga akan mengalami situasi sama di mana daya ingatan agak berkurangan di akibatkan oleh hormone ketika hamil.

Ada segelintir yang bertanya. “Sekarang saya cepat lupa la. Apa supplement yang boleh saya ambil?”

Di Shaklee, kami ada OMEGAGUARD dan B COMPLEX di mana mampu membantu masalah daya ingatan. Memang ramai sedia maklum tentang omega3 yang mampu membantu masalah berkaitan dengan otak. Tapi bagaimana pula dengan B COMPLEX?

Jom saya terangkan secara ringkas.


Tahukah anda kekurangan B12 akan menyebabkan alzheimer?

~ Ya. Kekurangan vitamin B12 akan menyebabkan masalah pelupa & seterusnya Alzheimer. Seseorang yang berusia lebih dari 65tahun lebih sukar menyerap vitamin B12 dari makanan yang di makan setiap hari tetapi vitamin B12 boleh didapati dari pengambilan supplement.

Ramai sedia maklum, B COMPLEX juga membantu dalam menangani stress. Stress juga berkaitan dengan kepala & juga otak. Jadi, pengambilan B COMPLEX yang mencukupi setiap hari bukan sahaja mampu membantu anda dalam menangani stress tetapi mampu mengurangkan risiko pelupa seiringan dengan usia.


Apakah kaitan Omega3 dengan daya ingatan?

info : Omega3 ( EPA & DHA ) berfungsi mengawal atur perembesan & keupayaan neurotransmeter di dalam otak.

~ Ya. EPA & DHA ni la yg penting dalam meningkatkan keupayaan otak untuk bekerja. Lagi-lagi la klau anda seorang yang banyak berfikir.

info : Omega3 mempunyai asid lemak politaktepu.

~ Asid lemak politaktepu dalam badan menjadi aras kecerdikan seseorang. Jika asid ini tidak seimbang di dalam badan, seseorang itu akan menghadapi masalah dalam pembelajaran dan mempunyai masalah sikap antaranya disleksia, ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) dan juga autism.

Seringkali orang kaitkan omega3 hanya perlu untuk di ambil oleh kanak-kanak & juga pelajar. Sebenarnya tanggapan ini salah. Selagi anda menggunakan otak, anda masih memerlukan omega3.

Jika anda seorang yang tidak mengambil makanan seimbang setiap hari, seeloknya ambillah makanan tambahan untuk menampung keperluan seharian. Supaya apabila anda semakin meningkat usia, tiada ‘kekosongan’ di dalam badan anda. Mencegah adalah lebih baik dari merawat.

Berminat???

 Boleh pm fb honey neeza atau fan page My little One Shop
 Nak lebih mudah à sms/call/whatsapp/line/we chat : 0137149109
About Author
Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

0 comments

mommykhalifah.com