Open top menu
Tuesday, October 15, 2013

kesian kan kalau anak ada eczema..my niece sendiri ada eczema..memang kesian tengok dia..dia kene dah lama..sejak kecik..sekarang dah besar..dah anak dara...silap makan sikit mula la gatal-gatal..lepas tu naik merah..gatal..garu jadi luka..bile dah luka..memang lambat nak baik..berparut lak tu..

actualy eczema ni boleh di kawal dari kecik lagi..

jom la kite baca sikit apa itu ekzema?

- Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ekzema selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun. 

- Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai. 

- Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut. 

- Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk. 


salah satu produk shaklee yg boleh membantu dlm masalah ni adalah Meal Shakes..

✔ Meal Shakes mampu mengurangkan masalah ekzema dengan membantu membaik pulih sel sel badan agar sihat dan sempurna. 

✔ Pesakit ekzema lazimnya mengalami pertumbuhan sel sel abnormal. Jadi, pengambilan Meal Shakes dapat membantu menghasilkan sel yang lebih sihat dan normal. 

✔ Jika diamalkan secara konsisten, insyaAllah memang ada yang pulih sepenuhnya.

✔ Meal Shakes yang lengkap dengam multivitamin, protein, kalsium dan serat boleh diambil bermula dari kanak kanak setahun hingga dewasa. 


berminat??? 
boleh direct ke fb saya.. honey neeza atau fan page My little One Shop..
atau lebih mudah..sms/call/whatsapp/line/we chat : 0137149109 ( Neeza )


About Author
Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

Newer Post
This is the last post.

0 comments

mommykhalifah.com