Open top menu
Tuesday, October 22, 2013

Assalamualaikum..

VITAMIN C 500mg SHAKLEE DAH KEMBALI!!!



Setahun lebih jugak la benda ni takde kat warehouse Shaklee ni..lama kan..permintaan tinggi tau..!!!
Semalam Vitamin C dah kembali..sempat amik 5 botol je semalam sebab duit dah abis ke produk yg lain..esok saya amik lagi..

Saya nak share sikit berkenaan Vitamin C dalam tubuh badan kita & kenapa Vitamin C Shaklee ni menjadi pilihan ramai..

Kita kaji dulu tentang Vitamin C dalam tubuh kita..berapa banyak di perlukan sehari? Bagaimana dgn kadar penyerapan ape semua ye..

 Vitamin C adalah vitamin paling asas pada tubuh badan.. vitamin C juga di kenali sebagai vitamin CANTIK..

 Vitamin C adalah vitamin yang larut air iaitu apabila berlebihan ia akan disingkirkan daripada badan.. Vitamin C juga sebagai vitamin antioksida.. Kebanyakan badan haiwan boleh menghasilkan atau membina vitamin C sendiri tetapi manusia memerlukan vitamin C daripada sumber makanan.. 

 Vitamin C bertindak sebagai asas ataupun primary kepada pembentukan kolagen dalam badan kita.. Yang mana penting untuk tumbesaran dan membaiki sel tisu badan, saluran darah, gigi dan tulang.. Selain itu, vitamin C membantu untuk penyerapan zat besi dengan baik.. 

 Vitamin C mudah musnah dibawah haba, sinaran ultra ungu, aditif makanan, bahan kimia pertanian dan mudah dioksidakan jika terdedah pada udara.. Kebanyakkan vitamin C didalam makanan kita sudah musnah sebelum makanan dimakan disebabkan dimasak terlalu lama, disimpan terlalu lama juga terdedah pada udara..

Keperluan Vitamin C :-
☑ Menyembuhkan luka dan pendarahan gusi.
☑ Membantu untuk menurukan kolestrol darah
☑ Vitamin C bertindak sebagai primary collagen akan menyebabkan kulit tampak kelihatan anjal dan ☑ mengurangkan kedutan pada kulit.
☑ Cepat menghilang parut pada kulit.
☑ Melambatkan proses penuaan dan menutup pori-pori pada wajah.
☑ Sebagai sistem pertahanan untuk sebarang pembentukan sel kanser.
☑ Membantu mengatasi pembentukan nitrosamines iaitu cancer causing substances.
☑ Bertindak sebagai julap semulajadi (natural laxative)
☑ Merendahkan insiden darah beku dalam vein.
☑ Mengahalang skurvi iaitu penyakit yg disebabkan kekurangan Vitamin C dalam makanan, ditandai oleh gusi bengkak dan berdarah, pendarahan dibawah kulit

Kita sebenarnya perlu makan buah 4-5 hidangan dalam sehari..badan memerlukan sekitar 90-2000mg vitamin c sehari walaupun USRDA menyatakan sekitar 75-90mg sehari.. Ini kerana keperluan akan meningkat apabila kita berada dalam keadaan stress atau sakit.

Perokok yg merokok sekotak rokok telah menghapuskan 500mg Vitamin C.. Tekanan atau stress akan turut menghapuskan vitamin C dalam badan kita..sebab tu orang kata kalau kita kuat marah, kuat merajuk..kita akan cepat tua..Malah proses penyediaan seperti pemotongan buah & sayur yg terdedah lama akan menghilangkan vitamin C akibat pengoksidaan..

Berapa banyak Vitamin C yg diperlukan oleh seseorang setiap hari :-
Keperluan minimum tiap individu dewasa setiap hari menurut RDA adalah 60mg/hari
Apa yang membezakan Vitamin C Shaklee dgn yang lain???

~ Shaklee Sustained Release Vita-C™ 500mg berupaya memberikan perlindungan berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem perlepasan berkekalannya. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi yang juga turut dikenali sebagai nutrisi yang berupaya melakukan semua perkara. 

Sustained Release Vita-C mengandungi:
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah
Vitamin C Shaklee adalah jenis sustained released atau pelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Oleh itu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.

 Ha..sebab ni la ramai yg suka vita c plus Shaklee ni..sebab utama adalah kadar penyerapannya..

Apa tunggu lagi..jom order cepat..benda panas ni..

Sapa cepat dia dapat ye..sementara stok masih ada..

Boleh sms/call/whatsapp/line/we chat : neeza 0137149109 utk keterangan lanjut dan harga istimewa..
Boleh pm my fb jugak..honey neeza & like my fan page My littleOne Shop

Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

0 comments

mommykhalifah.com