Open top menu
Monday, January 6, 2014

Assalamualaikum..

Entri kali ni nak cerita tentang CoQHealth Plus Shaklee. Ini antara produk baru Shaklee.

CoQHealth Plus Shaklee atau di kenali sebagai CoQ10 Shaklee antaranya mampu meningkatkan stamina, membantu dalam penjagaan jantung, memerangi kanser  dan banyak lagi.

Apakah CoQ10?

~ CoQ10 adalah bahan yang hamper sama dengan vitamin lain. Ianya terdapat dalam setiap sel tubuh badan. Badan akan membuat CoQ10 dan sel badan akan menggunakannya untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan bagi pertumbuhan sel. Selain itu, ia juga berfungsi sebagai antioksidan di mana akan melindungi tubuh daripada kerosakan yag disebabkan oleh molekul berbahaya.

~ CoQ10 hadir secara semulajadi dalam jumlah yang kecil dalam pelbagai jenis makanan tetapi lebih banyak terdapat di dalam daging organ seperti jantung, hati, buah pinggang, daging lembu, minyak soya, sardine, ikan kembung dan juga kacang tanah.

~ CoQ10 atau coenzim membantu enzim dalam penghadaman makanan dan melaksanakan proses badan yang lain selain membantu dalam melindungi jantung dan otot rangka.

Apakah kegunaan CoQ10?

~ Membantu kegagalan jantung, kanser, otot dan penyakit periodontal. Juga dikatakan untuk meningkatkan tenaga dan mempercepatkan pemuihan selepas senaman. Sesetengah orang mengambil CoQ10 dalam membantu mengurangkan kesan-kesan ubat-ubatan tertentu.

Beberapa kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil supplemen CoQ10, boleh membantu mencegah dan merawat penyakit seperti berikut :

1. Serangan Penyakit Jantung
Satu kajian klinikal mendapati bahawa orang yang mengambil CoQ10 setiap hari dalam tempoh 3 hari selepas serangan penyakit jantung adalah kurang berisiko untuk mempunyai serangan jantung berikutnya.

2. Kegagalan Jantung
Terdapat bukti bahawa CoQ10 boleh membantu merawat kegagalan jantung apabila digabungkan dengan ubat-ubatan konvensional. Orang yang mempunyai kegagalan jantung kongestif, di mana jantung tidak dapat mengepam darah serta ia harus juga mungkin mempunyai tahap rendah CoQ10. Kegagalan jantung boleh menyebabkan darah terkumpul di bahagian-bahagian badan yang lain, seperti paru-paru dan kaki.

Ia juga boleh menyebabkan sesak nafas. Beberapa kajian klinikal menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 membantu mengurangkan bengkak di kaki , mengurangkan cecair di dalam paru-paru, menjadikan pernafasan lebih mudah dan meningkatkan kapasiti untuk pesakit jantung melakukan senaman.

3. Tekanan Darah Tinggi
Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.


Fungsi dan kelebihan CoQ10 Shaklee :-
Nutrient larut lemak semulajadi yang terdapat dalam setiap sel badan
Menghasilkan tenaga dalam setiap sel
Antioksida semulajadi
Membantu mencegah pengoksidaan kolestrol jahat
Menguatkan otot jantung
Membantu membaiki peredaran darah
Perlindungan matahari semulajadi
Meningkatkan kesuburan – sperma yang lebih berkualiti
Membantu kulit lebih cerah dan berseri
Membekalkan oksigen untuk menghasilkan sel baru
Meningkatkan keupayaan tenaga fizikal
Meningkatkan keupayaan mental
Anti penuaan

Siapa perlukan CoQ10 Shaklee?
Pesakit jantung
Jantung bermasalah
Kolestrol tinggi
Inginkan sperma yang berkualiti
Inginkan kulit cantik
Pesakit kanser
Pesakit darah tinggi
Pesakit `angina` - sering sakit kepala
Golongan warga emas
Penghidap migraine

Peranan Utama CoQ Health Plus Shaklee
 Untuk memberi tenaga kepada Jantung, kekurangan coQ10 akan memberikan kesan kepada jantung dan sistem kardovaskular kerana jantung adalah otot yang paling banyak menggunakan tenaga.
 Sebagai anti-oksidan, coenzyme Q10 menghalang proses yang menyebabkan penyakit kardiovaskular, termasuk aterosklerosis (arteri tersumbat) dan mengurangkan kekerapan ”angina episode” .
 Doktor telah menggunakan coQ10 untuk merawat kanser payudara dan prostat serta kesihatan sokongan kepada pesakit yang menjalani proses kimoterapi.
 Meningkatkan pengeluaran insulin bagi pesakit kencing manis.
 Membantu masalah berkaitan dengan gusi (periodontal disease) seperti gingivitis.
 CoQ10 juga baik untuk kesihatan mental ie penyakit parkinson .
 CoQ10 juga amat dicadangkan dalam program pengurusan berat badan dan masalah fatique.
Kesuburan lelaki, ia meningkatkan jumlah sperma dan motalitas sperma.

Berminat???

 Boleh pm fb honey neeza atau fan page My little One Shop
 Nak lebih mudah --> sms/call/whatsapp/line/we chat : 0137149109

About Author
Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

0 comments

mommykhalifah.com