Open top menu
Wednesday, January 15, 2014

Assalamualaikum..

Gastrik memang sinonim sangat kan. Sanggup tak nak hadapi sakit gastrik tu. Tak boleh lambat makan. Tak boleh silap makan. Mesti gastrik akan datang.

Apakah gastrik?
~ istilah perubatannya adalah gastritis, sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan ini berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H.Pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.

Bagaimana Gastrik Terjadi?

° Secara mudahnya, perut kita ni umpama kipas, berlipat-lipat sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut utk bantu pencernaan..dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ini bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, ini boleh menyebabkan radang menjadi lebih teruk.

Cadangan Supplement Shaklee untuk Bantu Meredakan Gastrik


Ostematrix - membantu meneutralkan asid yang telah memasuki esofagus dan menyebabkan pedih ulu hati.

ESP - satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asik urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. Ia baik untuk membekal tenaga dan mencegah migrain , gastrik & ulser perut.

PEPPERMINT GINGER - antara kandungan utamanya ialah pudina, halia, pokok adas & cekur manis di mana ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, mual ketika mengandung, kembung perut, membantu penghadaman, melegakan gastrik dan membantu masalah alergi pada saluran usus.
Testimoni :


Berminat???

 Boleh pm fb honey neeza atau fan page My little One Shop

 Nak lebih mudah à sms/call/whatsapp/line/we chat : 0137149109



Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

0 comments

mommykhalifah.com