Open top menu
Saturday, January 25, 2014

Assalamualaikum..

Harini nak cerita tentang Set Tambah Berat Badan Shaklee ni. Apa? Ingat takda ke orang yang nak tambah berat badan. Ada tau. Tuan empunya blig ni salah sorang yang pernah ada dalam list. Kesian kan.


Apakah penyebab badan kurus atau tidak ideal?

Faktor genetik
~ jika kedua orang tua berbadan kecil dan kurus, anak juga berkemungkinan besar untuk memiliki badan seperti itu.

Stress atau terlalu banyak berfikir
~ stress atau terlalu banyak berfikir memerlukan tenaga. Jika tidak mengambil makanan seimbang dalam kuantiti yang mencukupi, secara tidak langsung tubuh akan membakar lemak dan otot untuk di tukarkan kepada tenaga.

Kekurangan gizi yang seimbang
~ pola pemakanan dan kekurangan gizi yang seimbang turut menjadi punca badan kurus dan berat tidak bertambah.

Kurang minum air
~ sebahagian besar tubuh terdiri daripada air. Air yang kurang akan menyebabkan proses pencernaan terganggu. Apabila proses pencernaan bermasalah, fungsi lain dalam badan akan menerima akibatnya jua.

Rehat tidak mencukupi
~ rehat yang kurang akan menyebabkan terjadinya gangguan di dalam tubuh badan.

Terlalu banyak minum minuman beralkohol
~ alcohol mengandungi sedikit kalori yang tidak menambah berat badan secara semulajadi. Ianya juga akan membuatkan badan terisi dengan gas dan membuatkan kurangnya selera makan.

Kurangnya berolahraga
~ seseorang yang kurang berolahraga akan mudah terkena penyakit dan akan mengakibatkan badan menjadi kurus.

Apakah yang terkandung di dalam Set Tambah Berat Shaklee?



MealShakes - membekalkan 35% atau lebih nilai harian, mengandungi 19 vitamin dan mineral penting. Ianya sumber makanan instant yang kaya kalsium, fiber dan protein. Rasanya enak seperti Vanilla Icecream, atau Milk Shakes

Vitalea - membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama iron (penting dalam pembentukan sel darah merah). Ia banyak membantu mencantikkan kulit, kuku, rambut dari segi internal, ia juga membantu mengurangkan kebarangkalian kita mengidap penyakit tiroid. Ia juga membantu memberi badan yang sihat dan bertenaga.


B Complex - mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting. Ia dapt mengawal kadar metabolisma badan, dan mempertingkatkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

Berminat???

 Boleh pm fb honey neeza atau fan page My little One Shop

 Nak lebih mudah à sms/call/whatsapp/line/we chat : 0137149109
Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

0 comments

mommykhalifah.com