Open top menu
Thursday, February 6, 2014

Assalamualaikum..

Harini nak bercerita kosong. Saja nak share pengalaman sendri sejak consume Shaklee. Memang totally different.

Pengalaman pertama dengan Shaklee adalah ESP. Aku consume ESP untuk penyusuan. Jumpa Shaklee selepas bersalin. Dah habis pantang dah pun tapi masih bercuti. Consume ESP memang susu banyak. ESP je tau. Time ni tak tahu pun Shaklee ada macam-macam jenis produk.


Beberapa bulan lepas tu decide untuk join member. Sambil  nak cari side income, sambil guna untuk sendiri. Produk kedua yang aku ambil adala OSTEMATRIX. Ni paling setia. Setiap bulan wajib beli. Aku penggemar susu dan seangkatan dengannya. Tapi lepas ada anak, jarang sangat dapat minum susu, makan yogurt, makan cheese. So kalsium untuk badan makin berkurangan. Badan jadi sakit-sakit dan lenguh. Kerja pulak makan berganda ditambah dengan anak kecil lagi.


OSTEMATRIX paling best sebab sejak consume ni badan dah tak lenguh.  Dah jarang nak sakit-sakit, tidur tak cukup pun badan still cergas, gigi geraham bongsu yang pertumbuhan terencat pun dah elok tumbuh. PALING BEST, pembuangan lawas setiap hari. Pernah try tinggal OSTEMATRIX 3minggu, badan aduhai..memang sakit-sakit..pembuangan pun out.

Seterusnya try VITA-E COMPLEX untuk kulit. Kulit memang dah cantik tapi kadang terbabas gak tentang penjagaan muka. So jerawat mudah naik. Yang berbeza bila consume VITA E ni, jerawat manja-manja tau nak naik. Kelembapan kulit pun berbeza. Mudah di jaga walaupun kadang balik lambat, lambat cuci muka, berdepan dengan habuk dan lain-lain lagi la. Parut jerawat pun mudah hilang. Maklum la tangan gatal nak usik jerawat je.


VITA LEA dan B COMPLEX ambil serentak. Sebab time ni kene tekanan darah rendah. Aku memang ada tekanan darah rendah lagi-lagi bila tak jaga makan, maksudnya kurang nutrisi la. Alhamdulillah lepas consume dua vitamin ni, dah tak mudah pening. Aku paling suka si hijau VITA LEA tu. Yang sekarang tengah promo. Kenapa? Even badan tak cukup rehat, waktu makan tak jaga sangat, still cergas lagi bila ambil VITA LEA ni.

Ha ALFALFA lak. Perempuan biasa la dengan masalah keputihan. Aku ambil ALFALFA sebab masalah ni la. Masalah keputihan aku tak teruk mana tapi still la tak selesa. Aku ambil ALFALFA ni 3biji je sehari. Tak ikut pun cam kat botol sampai 10biji. Masalah tak teruk pun kan. Ni pun jatuh cinta gak. Keputihan terus hilang. Seronok sangat. Bersih je rasa.


Untuk kulit, aku tambah VITA-C PLUS dan COLLAGEN POWDER. Seperti yang kita tahu, VITA C hanya boleh didapati dari makanan mahupun supplement.  Aku bukanlah penggemar oren. So memang susah nak dapat vitamin C. Bila stok VITA C dah kembali ada, terus grab untuk diri sendiri.



COLLAGEN POWDER ni aku was-was nak try. Kenapa? Bukan sebab tak halal ke apa. Dulu husband pernah belikan collagen brand apa entah. Lupa. Bila ambil je mesti aku ceri beri seteruk-teruknya. Stop je ok. Sejak tu aku takut nak try collagen. Beranikan diri try COLLAGEN POWDER ni. Alhamdulillah ok. Takda apa-apa masalah.

Yang paling best, VITA C dengan COLLAGEN POWDER ni boleh buat masker. Memang best sangat sebab bila cuci je boleh rasa muka lembut dan licin.

OMEGAGUARD pulak aku ambil untuk otak la. Maklum la usia makin meningkat. Ingatan semakin lemah. Banyak order. Selalu je lupa. Alhamdulillah bila amik OMEGAGUARD ni membantu sikit. Sambil tu ambil OMEGAGUARD untuk bantu bakar lemak dengan lebih cepat. Bukan tu je, OMEGAGUARD ni bantu turunkan kolesterol. Memang aku badan kecik je tapi tak bermakna tahap kolesterol LDL tinggi.


Paling best untuk bantu nak berdiet adalah CINCH SHAKE. Ni aku jarang minum. Aku ambil bila perlu je. Contoh waktu malam. Dah makan malam tapi dalam selang masa tu masih terasa lapar dan sibuk nak mengunyah. Time ni la aku akan ambil CINCH + ESP + MILO. Resepi paling digemari. Lagi satu bila aku sibuk dan tak sempat nak makan sangat. Pernah sekali memang aku sibuk dari pagi, so aku bancuh CINCH  siap-siap untuk bekalan. Aku ganti breakfast dengan ni je dan very amazing, aku lupa makan sampai petang sebab rasa kenyang lebih lama.


Aku rabun silau agak teruk. Untuk masalah ni aku ambil CAROTOMAX. 2bulan berturut aku consume. Seawall 4hari dah Nampak perbezaan. Mata makin cerah. Actually spec aku dah kena ganti sebab dah lebih 3tahun. Tapi sebabkan malas dan saying duit. Aku makan CAROTOMAX ni je. Alhamdulillah spec ni dah rasa cam spec baru. Jangan jeles ye. Pernah try drive pergi kerja tanpa spec. tak pening dan penglihatan hamper jelas. Biasanya tak sampai setengah perjalanan dah pening nak muntah.


Masalah angin dalam badan memang sinonim dengan aku. Dari kecil sampai besar tak boleh miss minum air masak panas dalam sehari. At least sehari minum 1 gelas. Paling alah pada teh sebab akan buat perut aku terasa macam kembung tapi lebih teruk dari tu. Kena berurut baru hilang. Tapi bukan semua berani nak urut bahagian perut ni. Natijahnya aku terpaksa berpantang minum teh. Kan Shaklee ada PEPPERMINT GINGER PLUS, aku try ni. Memang kerja membuang angin je. Kentut, sendawa semua ada. Tapi best, badan rasa ringan dan rasa rasa sedap. Dah tak rasa angina dalam badan. Sekarang 3-4hari sekali mesti ambil.


PERFORMANCE DRINK aku pernah ambil time puasa. Memang superb. Kerja lasak ke sana ke mari memang sesuai sangat ambil ni. Kurang rasa haus lagi-lagi time panas. Time demam pun sesuai ambil ni.


Panadol di rumah dah takda. Ganti dengan NUTRIFERON. Sekarang kalau terasa macam nak demam atau selesema, cepat-cepat ambil NUTRIFERON. Alhamdulillah nak sakit pun tak jadi sakit. Kita berusaha, Allah tentukan.


Ini kisah aku bersama produk-produk Shaklee. Kisah aku sorang je tau. Ada lagi produk lain yang ahli keluarga memang consume. Ada masa nanti akan share sikit-sikit.

Alhamdulillah. Syukur sangat sebab dipertemukan dengan Shaklee. Kesihatan sekarang memang jauh berbeza. Dulu kerap mc dan rasanya kerap la ambil ubat dan jumpa doktor walaupun panel klinik. Tapi sekarang tak lagi. Rasanya last pergi klinik masa puasa sebab terpaksa ambil mc. Time ni darah rendah. Selepas tu memang dah takda. Bukan aku sorang je, anak dan suami pun sama. Alhamdulillah sangat. Jangan salah anggap. Bukan aku mengagungkan Shaklee, tapi kita perlu berusaha untuk terus sihat. Kalau tak mampu nak ambil supplement, jagalah pemakanan seperti yang badan kita perlukan. Orang kata jangan ikut sedap tekak je.

Cukuplah untuk perkongsian cerita hari ini.
About Author
Different Themes
Written by Honeyneeza

Kepakaran saya adalah membantu anda menambah nilai kesihatan dan kecantikan luaran dan dalaman serta memberikan konsultansi makanan tambahan dan mentoring menjana kewangan dengan perniagaan kesihatan

0 comments

mommykhalifah.com